جت هیتر(نصب، تعمیر، نگهداری)

عیب یابی و راه اندازی جت هیتر در مواقع اضطراری(2)

راه اندازی جت هیتر

با بخش دیگری از مجموعه “عیب یابی و راه اندازی جت هیتر در مواقع اضطراری” در خدمت شما هستیم.

در قسمت قبلی ما در رابطه با 4 مورد اولی که ممکنه پیش بیاد صحبت کردیم و این هفته میخوایم در مورد یون و جرقه زن صحبت کنیم که ممکنه مشکلاتی براشون پیش بیاد و آماده سازی سالن ما عقب بیوفته!

مورد پنجم: موتور روشن میشه، جرقه نمیزنه!

در این مواقع شما باید جرقه زن رو از برد باز کنید و مستقیم به برق بزنید، اگر صدای جرقه اومد یعنی ترانس سالمه، حالا دو سیم ورودی جرقه زن رو به برق وصل کنید، دستگاه رو استارت بزنید، باید دستگاه روشن بشه.

اگر دستگاه بدون مشکل روشن شد رله جرقه زن روی برد باید تعویض بشه! میتونید رله آلارم رو بجای رله جرقه زن وصل کنید(البته اگر مثل هم بودن) ودر غیر این صورت برد باید برای ما ارسال بشه تا تعمیرش کنیم.

اگر جرقه زن رو به برق مسقیم وصل کردید و صدایی نشنیدید(صدای وز وز جرقه هم نیومد!) باید ترانس رو تعویض کنید ممکنه سوخته باشه. البته در مواردی ترانس نسوخته و آب خورده و برق دزدی داره، میتونید جلوی هیتر دیگه ای با فاصله 2 متر آویزونش کنید و بعد 3 ساعت تستش کنید.

مورد ششم: موتور روشن میشه، جرقه میزنه، اما دستگاه روشن نمیشه!

ببینید دوستان فشار گاز مجاز برای هر دستگاه 100 هزار باید 1/4 پوند باشه و اگر 2 پوند وصل بشه مشکل میخورید، برای اینکه گاز فشار قوی به دستگاه وارد نشه از شیربرقی های تدریجی و از اون بهتر و حرفه ای تر از رگولاتور(یا بالانسر) استفاده میشه. اگر شما جرقه دارید و صدای گاز هم میاد اما شعله شکل نمیگیره، شیلنگ ورودی به دستگاه رو با دست خم کنید تا گاز قطع بشه، دستگاه رو خاموش/روشن کنید و بعد از صدای ضربه شیر برقی کم کم گاز رو باز کنید(با شیلنگ ورودی که خم کردین کم کم دستتون رو رها کنید)، اگر دستگاه روشن شد و فشار خوبی داشت شما باید از بالانسر و یا رگولاتور استفاده کنید، دستگاه شما کاملا سالم هست و فقط فشار گاز شما مشکل سازه!

اگر فشار گاز نرمال بود باید مجموعه سوخت رو باز کرده و الکترودهای جرقه رو به سوراخ های خروج گاز روی مجموعه سوخت نزدیک کنید، ترانس جرقه زن ضعیف هم میتونه عامل روشن نشدن دستگاه باشه. در مجموع، شما یا فشار گازتون مناسب دستگاه نیست(کم یا زیاده) و یا جرقه زن قدرت و موقعیت خوبی نداره.

در تصویر زیر سیمهای ورودی همان دایره قرمز رنگ بوده و فلش های قرمزرنگ خروجی های ترانس میباشند.

مورد هفتم:شعله شکل میگیره، اما دستگاه چند ثانیه بعد خاموش میشه!

در این مورد شما مشکل یون دارید! سیم یون را از برد جدا کنید و یک تکه سیم به آن متصل کنید، بعد از شکل گرفن شعله، پایه یون را به بدنه دستگاه وصل کنید. در این صورت باید دستگاه روشن بماند و چراغ شعله و یا یون(FLAME) روی برد روشن شود، در این صورت برد شما سالم بوده و احتمالا میله یون شکسته!

اما اگر سیم را به بدنه وصل کردید و مجدد دستگاه با مشکل مواجه شد، بی شک برد شما دچار مشکل شده و باید تعمیر گردد.

پایان بخش دوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *