جت هیتر(نصب، تعمیر، نگهداری)

عیب یابی و راه اندازی جت هیتر در مواقع اضطراری(4)

راه اندازی جت هیتر

با بخش چهارم مجموعه راه اندازی جت هیتر در مواقع اضطراری در خدمت شما هستیم، در این بخش به راه اندازی جت هیتر گازوئیلی میپردازیم.

دستگاه گازوئیلی:

این دستگاه مشابه گازی هست و تفاوت زیادی باهاش نداره. تو دستگاه گازوئیلی سیستم سوخت رسانی پیچیده تر و خرابی هاش بیشتره، شما تو دستگاه گازی یه شیر برقی دارین که با رله کنترل میشه و تمام، اما در این سیستم سوخت رسانی ابتدا سوخت فیلتر میشه، بعد وارد پمپ میشه، کوپلینگ پلاستیکی قدرت رو از شفت موتور به شفت پمپ میرسونه، پمپ حرکت میکنه و سوخت فشرده شده و از طریق لوله و در انتها نازل به مجموعه سوخت میره، با دو الکترود جرقه که با فاصله معین و زاویه درست در مجموعه سوخت قرار گرفته سوخت شعله ور شده، بعد فتوسل با دیدن شعله مقاومتش کم میشه و به برد اطلاع میده که دستگاه روشنه.

دستگاه گازوئیلی مشکلاتش مشابه گازی هست فقط به جای اینکه یون داشته باشیم فتوسل داریم. اگر هم خام سوزی دارین و یا شعله چشم رو میسوزونه باید پیچ تنظیم فشار گازوئیل رو کم و زیاد کنید تا نسبت ترکیب سوخت و هوا رو تنظیم کنید.

علت اصلی خام سوزی فشار سوخت و نازل هست، اگر از زیر نازل و کوره گازوئیل میریزه بدونید نازلتون یه گرفتگی و مشکلی داره که خوب سوخت رو پودر نمیکنه! دقت داشته باشید نازل 2.5 با زاویه 80 درجه برای جت 100هزار کیلو کالریتون تهیه کنید، در فروشگاه ما دو مدل پمپ و نازل موجود هست که کیفیت مناسبی دارن ولی دانفوس کیفیت بالاتری داره! هم نازلش و هم پمپش. اما اگر دائم گازوئیل استفاده نمیکنید و فقط به عنوان سوخت دوم ازش بهره میبرید میتونید از ایتال پمپ و نازل طرح داننفوس چینی استفاده کنید.

برای اینکه پاشش و زاویه الکترود ها رو ببینید میتونید مجموعه سوخت رو از کوره باز کنید(دو تا مهره داره در دو طرف)، دستگاه رو روشن کنید و مجموعه سوخت رو به سمت بیرون دستگاه قرار بدین، فتوسل رو از برد باز کنید و دستگاه رو روشن کنید، یک لحظه که پاشش انجام شد پودر بودن سوخت رو دیدین و سوخت چکه نمیکرد بدونید که نازل سالمه، شرط سالم بودن نازل اینه که مثل انژکتور سوخت رو پودر کنه و الکترود ها نباید در مسیر سوخت باشن و مانع پودر شدنش بشن.

نکته دوم الکترودها هستن، فاصله و زاویه الکترودها نباید جوری باشه که مانع پودر شدن سوخت بشه و از طرفی باید بتونه روشنش کنه، پس در حاشیه پاشش سوخت قرارش بدین.

نکته: هیچوقت سعی نکنید گازوئیل رو با تک الکترود جرقه راه اندازی کنید! نشدنیه! ممکنه یکی دو بار روشن بشه ولی جواب نمیده! این روش فقط برای گاز جواب میده

اگر چراغ فتوسل روشن مونده ولی شعله ای در کار نیست بدونید که دو مشکل ممکنه  به وجود اومده باشه:

  1. ته کوره آتش باقی مونده و فتوسل رو گول میزنه! یا اینکه به داخل کوره نور درز میکنه و فتوسل رو گول میزنه
  2. فتوسل و یا برد مشکل خوردن، با پاک کردن فتوسل اگر مشکل حل نشد، فتوسل رو از برد جدا کنید، اگر جت هیتر روشن شد و چند ثانیه بعد ارور(خطا) زد بدونید حتما با تغییر فتوسل مشکل حل میشه اما اگر با قطع سیمهای فتوسل همچنان چراغش روشن بود برد رو خشک کنید(احتمالا رطوبت دارین)، باز اگر حل نشد برد مشکل داره و باید برای ما ارسال بشه تا تعمیر بشه

خام سوزی با وجود تعویض نازل:

پمپ رو تنظیم کنید، اگر فشار تنظیم بود ممکنه سوختتون ناخالصی داشته باشه، اما اگر سوخت فشارش بالا نمیره پمپ ممکنه مشکل داشته باشه یا فیلتر پمپ گرفته باشه، بهتره سرویس پمپ رو به یک فرد ماهر بسپارید.

پایان بخش چهارم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *